Alex Schulman ett litet geni?

Kom hem tidigt från jobbet igår, eftersom jag fick skulle få besök av en mäklare. 
Självklart var mäklaren sen och jag sögs in i ett gammalt Beverly Hills- marathon från typ 91.
När sluttexten rullar upp blinkar jag till en extra gång –  Översättning Alex Schulman.
Andreas tror mig inte. Alex kan ju inte ha varit mer än 14-15 år vid den tiden – ett litet geni frågar vi oss.
Kontrollerar lite på jobbet. Finns bara en Alex Schulman med den stavningen i Sverige, plus att jag hittade en intervju från någon gammal Cafe, där han berättar att han faktiskt jobbat som översättare. 
Jag har också sett att du har jobbat som översättare av engelska tv-program till svenska. Stämmer det att du en gång översatte meningen "Wait, I´ve got an idea" till "Vänta, jag har ett ID-kort"? 
– Haha, javisst. En annan gång översatte jag ordet "gravity" till "graviditet". Det var aldrig min starka sida det där. 


Kommentarer
Postat av: Jasmin

Hahaha... du är så skön Anna. Sån här bra fakta kan ju bara komma från dig.



Pusspuss!

2008-10-23 @ 17:37:40
URL: http://karriar.wordpress.com
Postat av: j

old news

2008-10-24 @ 14:27:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0